Umut Hikayeleri -1

İki yıla yakındır garip bir koleksiyon yapıyorum. Böyle halka arz etmediğim birkaç garip koleksiyonum daha var, ama bu başka.

Bir ya da bir buçuk sene önce ülkece çok zor dönemlerden geçiyorduk, bombalar, kaos, çocuklara ve kadınlara yapılan olumsuzluklar had safhadaydı. Hemen her gün şoklar içinde kaldığımız olaylar yaşanıyordu ve toplu bir şekilde deneyimlediğimiz bu umutsuzluk, bu toplumun bireyleri olarak bizlerde derin kırılmalar yaşatıyordu. Benim de özellikle çocukların yaşadıklarından çok etkilendiğim, hasta olacak kadar kafaya taktığım bir dönemdi. Sanırım ileride 2015 ve 2016 yı böyle hatırlayacağım. O dönem o kadar kaybolmuştum ki haberlere bakmaktan artık nefes darlığı yaşamaya başladım.

Sonra bir gün kırılma noktası yaşatan bir haberle karşılaştım. Uzun süredir unuttuğum bir duyguyu hatırlattı bana bu haber; umudun getirdiği neşeyi. Dedim ki bi dakka ya, herşey kötü değil, hep kötü olmayacak dünya, iyiler de var ve ben yanlış algılıyor olabilirim ama belki de kötülerden daha çoklardır ve iyilerin çoğalması bizzat benim, ve diğer herkesin, umutlu olmasına bağlıdır.

Sonra bu haberi aldım sakladım. Kıymetlim olmuştu bu haberdeki hikaye, umutsuzluğumu iyileştirdi, kalbimi onarmaya vesile oldu diye çok hürmet ettim, tanıdıklarımla paylaştım, paylaştıkça etkisini daha kuvvetli hissettim ve daha çok sevdim. Bir süre geçti bir başka hikayeyle karşılaştım, aynı duyguyu yarattı içimde, ve hemen onu da arşivledim. Böyle böyle derken bu umut dolu hikayeler birbirini çağırmaya, heybemde toplanmaya başladı, ben de ‘Umut Hikayeleri’ koydum ismini. Hatta o dönem sosyal medyada kadınların oluşturduğu bir sivil dayanışma grubu aracılığıyla insanlarla paylaşalım dedik ama sonradan olmadı. Şimdi burdan zaman oldukça, elime geçtikçe paylaşmak istiyorum bu topladığım hikayeleri. Kim bilir, başkalarının da ihtiyacı vardır belki.

Belki birçoğunuz zaten görmüştür bu haberi. Haber eski olabilir fakat etkisi her okuyuşta tazeleniyor, garanti veriyorum.

Haber şöyle:

Kendini kurtaran adam için 8 bin kilometre yüzüyor

Dünya, her yıl 8 bin kilometre yüzerek kendisini kurtaran adamın yanına onu görmeye gelen pengueni konuşuyor.

fft107_mf7299620Radikal – Güney Amerika Macellan pengueni olan ‘Dindim’ 2011 yılında Rio de Janeiro yakınında bir adanın sahiline her yeri petrolle kaplı bir şekilde çıkar. Adanın yerlisi, önceden duvar ustası olarak çalışmış şimdi ise balıkçılık yapan Joao Perreira de Souza pengueni can çekişirken görür ve yardım etmeye karar verir. Minik penguen Dindim ve 71 yaşındaki Joao’nun arkadaşlıkları burada başlar.

Joao ölmek üzere olan pengueni alır ve yardım etmeye çalışır. Tüylerindeki petrolü temizler, onun eski sağlığına dönmesi için elinden geleni yapar. Penguen için balık tutar ve onu besler. Bir hafta sonra penguenin artık sağlığına kavuştuğunu düşünür ve onu ait olduğu yere yani denize bırakmaya kara verir fakat penguen gitmek istemez.

Penguenin gitmek istememesinin ardından Joao ve Dindim beraber yaşamaya başlar. Joao, penguene Dindim ismini o zaman koyar. 11 ay beraber yaşadıktan sonra Dindim ortadan kaybolur. Fakat Dindim birkaç ay sonra geri gelir ve balıkçıyı bulur. 5 yıldır Dindim ve Joao yılda 8 aylarını beraber geçiriyorlar. Joao , Dindim’in geri kalan zamanlarda Arjantin ve Şili kıyılarına çiftleşmeye gittiğine inanıyor.

Penguen her yıl, Şili ve Arjantin kıyılarından Brezilyaya 8 bin kilometre yolu yüzüyor.

Joao ise: ‘Hiçkimsenin kendisine dokunmasına izin vermiyor. Kendine dokunmak isteyen olursa onu gagalıyor. Onu beslememe, balık yedirmeme izin veriyor. Her zaman herkes bir daha dönmeyecek diyor fakat o her sene geri dönüyor. Her yıl Haziran ayında gelip Şubat ayında gidiyor. Her yıl daha sevecen oluyor, beni gördüğüne mutlu olduğunu hissediyorum’ diyerek penguen hakkında duygularını anlatıyor.

Yazı ve fotoğraflar şu linkten alınmıştır: http://www.radikal.com.tr/hayat/kendini-kurtaran-adam-icin-8-bin-kilometre-yuzuyor-1526545/

Leave a Reply

