TedTalks Favorileri

Düzenli olarak TedTalks dinliyorum, yıllardır da bu blogdan beğendiklerimi paylaşıyorum. Bu sefer birden çok ilham aldıklarımı paylaşayım istedim. Ama aslında o kadar çoktu ki birazını şimdi, birazını sonra paylaşıcam sanırım. Bir tanesi hariç hepsi Türkiye’den.

Öncelikle Black History (ırkçılık karşıtı, Siyahilerin yaşadıklarını anlatan tarih akımı) ile ilgilenenler için geçen ay Black History Month olması sebebiyle bir çalma listesi oluşturmuşlardı. Böylelikle bu konuyla ilgili tüm konuşmaları tek bir çalma listesinden izleyebiliyorsunuz, ben bazılarını önceden izlemiştim o yüzden atlayarak gittim ama mümkünse hepsini izlemenizi tavsiye , çok ufuk açıcı, dilerseniz alt yazı seçeneğiyle Türkçe alt yazılı izleyebilirsiniz, linki şöyle:

Sonra Türkiye’de düzenlenen son Ted konuşmalarını dinledim ve birçoğuna hakkaten bayıldım. Eskiden Türkiye’den birkaç konuşmacıyı dinleyip enerjilerinin düşüklüğü karşısında hayal kırıklığına uğramıştım ama son izlediklerim adeta coşturdu. Feyza Altun Meriç’in konuşmasını izleyeyim bi diye açtım, onu dinledikten sonra otomatik olarak Youtube’da arka arkaya çıkanlar beni mest etti, Hazırsanız başlayalım!

  • Tanıştıralım, “Beyniniz”2016 | Kerem Dündar

Beyinle ilgili konuları seviyorum, biliyorsunuz Sinan Canan’dan bahsetmiştim size. Şimdi de Kerem Dündar’la tanışmış olduk. Üslup, bilgiyi aktarım harika! Böyle bilim insanlarına ne çok ihtiyaç var, lütfen izleyin:

  • Elini Kaldır! | Karsu Dönmez | TEDxIstanbul

Karsu’ya bayıldım! Bu nasıl güzel bir cesaret, ışıl ışıl bir yetenek, ve dünyayı değiştirme hayali taşıyan müzisyenler, ne çok özlediğimiz insanlar! Karsu, bir gün karşılaşırsak sımsıkı sarılıcam sana, devam et sakın pes etme diyeceğim, öyle ağlattın ki beni… Elimi kaldırıyorum!

  • Bazı Kelimeler Gerçekten Çok Güzel | Onur Ertuğrul | TEDxIstanbul 

Lügat365’in hikayesini bilmiyordum, Instagram’dan görüyordum, ama videonun ismini görünce aa ben bunları tanıyorum dedim. Bu projeyi sahiplerinden dinleyince çok daha içselleştirdim açıkçası, daha bir sahiplendim. Onur bey ve eşi Banu hanım gerçekten tebrik edilesi fevkalade bir işi başardılar, kıymetli kelimelerin tozlarını aldılar, bir çantanın, bir posterin, bir fincanın üzerine yapıştırdılar, önümüze koydular, şu an o kelimelerin büyüsünden uzak kalmış genç nesile aktardılar. Sadece bu kadar mı? Uzun zamandır görüşmediğimiz akrabalarımız gibi bazı kelimelerin yeniden hayatımıza girip onları aslında ne çok sevdiğimizi, hayatlarımıza ne güzel bir anlam kattıklarını anlamamıza muvaffak oldular. Evet bazı kelimeler gerçekten çok güzel. Ve şu fani dünyada bazı insanlara müteşekkiriz. Ve evet, bilakis benim de en sevdiğim kelimelerden biri, hatta ilk blogumun adıydı..

  • Sahibinden Satılık | 2016 Feray Karapınar  | TEDxReset

İşte 2016’nın en iyilerinden biri. Daha çok oluşturulması gererken farkındalık, hiçbir çıkarı olmadan , sırf dünya daha iyi bir yer olsun diye aktif bir meydan okuma. Yerimde duramadığım, bir parçası olmak için can attığım aktivistlik işler. Lütfen izleyin, ama sonra lütfen paylaşın, paylaşın ki artsın farkındalık, elimizden hiçbir şey gelmese – ki kesin daha çok şey gelir- en azından çorbada tuz niyetine farkındalık için paylaşmış olalım…

Barış Özcan’ı da ayrıca yazacağım.

2 thoughts on “TedTalks Favorileri

  1. Ne güzel bir fikir, ne hoş bir liste olmuş. Ted Talks’u çok severim. Şimdiye kadar bir tane bile kötü konuşma dinlemedim neredeyse. Sizin listenizle de çok heyecanlandım ama izleme işini günlere yaymam gerekecek.

    Like

Leave a Reply

