Yavaş Pazar ve Hayvanlar aleminde bir keşif ‘Inchworm’

20160703_124707Geçen Pazar işlerimizi halledip tam da İngiltereliler gibi çok güneşli az bulutlu havayı görünce parka koştuk. Yolumuzun üstünde en sevdiklerimden Regents Park vardı oraya gittik. Uzunca bir süre bir ağacın altında oturduk ve akıllı telefonlarımıza hiç bakmadık :) Burada alkışları alabiliriz. :)

Etrafı izledik, başka zaman konuşamadığımız kadar telaşsız ve rahat konuştuk, gazete okuduk… O kadar yavaş akan bir gündü ki sabahında içinde banka kartlarımın, ehliyetimin filan olduğu cüzdanımı kaybetmeme rağmen o yavaşlık ve sakinlik hiç bozulmadı. #yavaşhayat çılara epey yaklaştık sayılır!

Çok ama çok ilginç bir canlı keşfettik otururken. Birden üstümüzde minicik bir şeyin hareket etmesiyle gördüm onu. Bir tırnağın yarısı kadar, içi açıları toplamı 360 edecek kadar  dikdörtgen bedeniyle, sadece vücudunun arka kısmındaki ayakları ön kısmındakilerin yanına getirerek ilerleyen ve bu güne kadar hep sadece çizgi filmlerde olduğunu sandığım komik ama inanılmaz bir yaratık:

Inch-worm
Inchworm- for photo source, please click on it.

Inchworm’muş adı, hakkaten bir inch ya var ya yok. Happy Face Spider‘dan sonra bu kadar şaşırmamıştım bir canlıya. Uzun zaman olmuş farklı canlılar keşfetmeyeli. Bir de vahşi yaşam derneği gönüllüsü olucam, yuh bana!

Bu fotoğraftaki kadar büyük değildi gördüğümüz, bir de çok aşırı sevimliydi bizimki. Üzerimizden çok hızlı yürüdüğünden ve hızlıca eşimin ağzına doğru ilerlediğinden dolayı ne olduğunu anlamayıp kısa bir şaşkınlık sonrası  attırıverdik üzerimizden. Ama sonra öyle pişman oldum ki anlatamam. Bu kadar ilginç güzel bir keşfi nasıl daha çok izlemem… Eve filan getirmeliydim delikli bir kutunun içinde bir süre incelemeliydim ah nasıl pişmanım…

Eve gelince hemen gogılladım, yedi göbek akrabalarına kadar buldu dostum gogıl, koca kadın oldum hala tırtıl peşinde koşuyorum evet :! İşte bizim gördüğümüze çok benzeyen Inchworm!

Video is taken from youtube, channel: GFveganlife

Hayret edilesi değil mi? Varsa bildiğiniz hayret uyandıran canlılar lütfen paylaşın benimle, daha neler var bilmediğim çok merak ediyorum!

Şimdi biraz Regents Park:

20160703_14124020160703_141426-2 20160703_12431520160703_12530520160703_12464020160703_12463120160703_124329

Leave a Reply

