İngiltere’de Keşfettiğim ve Sevdiğim Ürünler 2

DSC_0539Keşfettikçe, deneyip beğendikçe paylaşıyorum biliyorsunuz. Fakat her seferinde tekrarladığım gibi paylaştığım ürünlerin firmalarıyla bir alakam yok, tamamen özgür irademle sevdiğim ürünleri paylaşmak istiyorum. Zaten bu köşeyi de yapmak için ürün denemiyorum, yeni şeyler denerken fikir edindiklerimi, keşfettiklerimi not etmeyi ve başkalarıyla paylaşmayı seviyorum. Bu sefer deli şeyler keşfettim ya da bana öyle geliyor.

Wilko 100lük tealight mum: Özellikle kışın, deli gibi mum tüketiyoruz. Haliyle ucuzunu bulmak önemli oluyor. Wilko genelde çok ekonomik biliyorsunuzdur. Buradan da küçük mumların 100lük paketini 2 pounda almak bana gayet makul geliyor, bir mumseverseniz aklınızda olsun.

0000001205763_LCustard cream (Fresh): Şimdi gelelim asıl bana bu yazıyı yazdıran efsaneye. Efenim İngilizlerin en sevdiği tatlılardan biri apple crumble( Elmalı Turta diyebilir miyiz?) üzeri Custard Cream’dir. Custard Cream temelde bol yumurta sarısı, mısır nişastası, süt ve şekerle yapılan bir puding aslında, abartılacak bir yanı da yok, ama bana bakmayın ben abartabilirim, çünkü puding türevi tatlıların büyük hastasıyımdır. Bunun bir de bisküvisi var o da ayrı bir efsane ama bu cream bildiğiniz krema, diğeriyle karıştırmayın. Evde de yapabilirsiniz. Ben çok tarif izledim ama hiç evde denemedim :) Evet böyle manyak bir yanım da var tarif verenleri, yemek programı izlemeyi seviyorum ama yap dersen 100de birdir yaptığım, napıyım ben de böyleyim :) Neyse işte, Sainsbury’nin var, Aldi’nin var hazır yapılmışı, Fresh Custard Cream diye isteyebilirsiniz, bunu isterseniz sıcak isterseniz soğuk tüketiyorsunuz. Bence soğuk hali daha güzel. Eliniz değmişken bir de apple crumble ya da herhangi bir crumble alın bir de öyle deneyin. Bunu denemediyseniz hiç vakit kaybetmeyin.

1-F12439

Twinnings Yasemin çayı: Değişik çaylar denemeyi sevdiği söylemiştim. Bu çay da ‘reduce'(indirim) a düşmüş ürünlerdendi ve bir deneyelim dedik. Zaten ‘reduce’ a düşüp de deneyerek dünyanın ürününü keşfettim :) Bu çay kafeinsizgillerden. Yasemin rayihasını buram buram hissediyorsunuz ama içinde papatya da var. Sakinleştirici bir çay, yatmadan içmesi çok güzel oluyor, ya da gün içinde yatışmak için de tüketilebilir. Bir noktayı belirtmek istiyorum yalnız, bu tür çayları tam da üzerinde yazdığı gibi belirtmek önemli. Benim gibi aldırmaz da kafanıza göre dakikasına bakmadan demlerseniz saçma bir şey çıkıyor ortaya. O yüzden tavsiyem doğru tadı almak için ‘how to use’ kısmına dikkatle uyun.

8961181974558Superdrug Restoring Skin Care Oil: İşte bu en yeni keşiflerimden biri. Biliyorunuz BioOil’den sonra onarıcı vücut yağlarında bir patlama oldu, her marka her market kendi yağını çıkarmaya başladı, BioOil Primark’a düştü filan olaylar olaylar. Ben de çok kuru cildime özellikle duştan sonra muhakkak bir şey sürmem gerektiği için hem denemek istiyor hem de güvenilir içerikte bir şeyler arıyordum. Çünkü kozmetik ve cilt bakımında ürünlerin vegan ya da vejeteryan olmasını önemsiyorum, hem hayvanların bu işlerde kullanılmasına acı çekmesine gönlüm razı gelmediği için hem de kendi bedenimi bu tür içeriklerden uzak tutmak için. Superdrug’ın kendi ürünlerinin hemen hepsi vegan içerikte olduğundan bu yağa denk geldim. Sprey şeklinde olduğundan uygulaması çok kolay, kokusu çok hoş, nemlendirme süresi gerçekten tatmin edici. Bebek yağı gibi emilimi hızlı. Herkeste işe yarar mı bilemem ama tavsiye ederim.

1-SLG0614-50-F11188Lady Grey Tea: Siyah çayların aromalılarını seviyorum. Eskisi gibi hadi bir çay koyalım denildiğinde aklıma yalnızca Türk çayı gelmiyor artık. Tabi onun yeri ayrı ama ben hep aynı şeyi içmeyi pek sevmiyorum. Burada da seçmekte zorlanacağım kadar bir çeşitlilik var siyah çay konusunda. Earl Grey mi, English Breakfast mı, Assam mı, Ceylon mu derken birinin ikramıyla Lady Grey’i keşfettik ve çok sevdik.  Lady Grey ismi gerçekten bir lady’den geliyor bu arada. Earl Grey’e adını veren Charles Grey’in karısı Mary Elizabeth Grey’den geliyormuş. İçerken kimin umurunda tabi ama Earl Grey’e kıyasla içerdiği portakalımsı tadı seviyorum ben :)

0710069082403_L

Gefen Hardal Sos: Ben tam bir hardal hastasıyım. Önce balığa ve ete dökerek yediğim hardal zamanla ekmek arasına koyduğum, tuzlu kurabiyenin üzerine sıktığım bir şey olmuştu. Türkiye’de daha çok Amerikan usulü hardal sos olduğundan damak tadım da bu tarza alışmıştı. Buraya geldiğimde de aynısını bulacağımı sandım ama aldığım ilk birkaç hardalı üzülerek çöpe attım. İngiliz hardalının o kadar asitli ve ağız yakan bir tadı vardı ki canım çok çekiyor ama bir türlü yiyemiyordum. Bütün asit seviyelerini denedim belki bu olur belki şu olur diye ama yok bulamadım. Bir de benim için ne çeşit balık olursa olsun hardal balığın olmazsa olmazı gibi olduğundan ciddi ciddi üç dört ay aradım. Sonra Sainsbury’s in Museviler için koyduğu ürünlerin olduğu yerde New York Style bu hardalı buldum umutsuzca denedim ama sonunda aradığımı bulmuştum, belki benim gibi hardal düşkün olanlar vardır yine paylaşayım istedim.

118881_1Poundland Yağ Kokuları: Ev kokularında ne kadar doğala yakın o kadar makbul bilirsiniz. Bir eve girince kokunun yapay mı doğal mı olduğu da hemen anlaşılıyor zaten. Bir yerden, şişeden sıkılanlara göre yakılıp elde edilen kokular bana daha doğal geliyor. Bu yağlar da içine minik mumlar koyduğunuz, üst kısmına bir kaç damla akıttığınız mumluklarda öyle doğal ve güzel kokular yayıyor. Normalde ucuz diye iğrenç kokar dimi bu tür ürünler. Yok bunlar öyle değil. Bana göre kış kokusu elma tarçın ikilisinin kokusu olduğundan ilk bunu denedim ve sevdim. Aman ha çok damlatmayın sonra genziniz yanıyor kokudan, hakkaten bir kaç damla. Bir de şişesi damla damlatmaya biraz daha uygun tasarlansaymış harika olucakmış. Poundland’de bulabilirsiniz, zaten Poundland evimizin herşeyi olmasa da birçok şeyi :)

Not: İlk fotoğraf hariç diğerleri bana ait değildir. Fotoğrafların üzerine tıklayarak kaynaklarına ulaşabilirsiniz.

Ps: Photos are not my credit except the first one. You can reach the photo source by clicking on it.

Leave a Reply

