Yine Yeni Yeniden Taşınmalar!

 

DSC_0374Buraya ilk gelirken ne kadar kalıp kalacağımız belli değildi. Eşim de ben de başka diyarlardaki hayatlara meraklı olduğumuzdan kendimizi her ihtimale açık tutarak küçücük iki bavulla geldik. Fakat geldikten bir süre sonra vize durumumuzu değiştirmemiz gerekti ve gerekli başvuruları yaptık. Bu başvurulara göre ya burada daha uzunca bir süre kalacaktık ya başka ülkelere gitme ya da geriye dönme ihtimalimiz vardı.

Uzunca bir belirsizlik hali çoğu konuda göçebe usulü yaşamaya, günü geçiştirmeye itti bizi. Çoğu şeyi alacakken idare edeyim, nereye gideceğimiz belli değil hiç kendime yük etmeyeyim diyerek almadım. Önemli eşyaları bile geçiştirdim, misafir gelene kadar üçüncü kaşığı çatalı almadım. Çok şükür ki bu süreç bana çok azla da yaşanabileceğini başıma kakmadan, usulca ve güzelce öğretti. Bir süre sonra eskiden olmazsa olmaz dediğim çoğu şey gözüme öyle fuzili gelmeye başladı ki almaya hiç yanaşmadım bile. Bir de birşeyden çokça ve çeşitli alma huyu varmış bizde. Halbuki bir tane yetermiş. Bir ayakkabı, bir mont, bir tava, bir tencere yetermiş meğer. Onu da gördük, görmesine de öğrendik mi bilemeyeceğim, çünkü insan nefsine pek güven olmaz. Hele benim gibi züccaciye manyağını eline fırsat geçince göreceğiz…

DSC_0039

Evimiz bütün sene çok sorunluydu. Zaten 19 metre kare olan bir yere bir de kanalizasyon, ısınma, nem, çamaşır kurutma gibi problemler de eklenince tam bir imtihana dönüştü. Başta aman fare olmasın da ne olursa olsun lafımı ders olarak işledik iki dönem de :) Şimdi bunları yazarken aklıma Su Üstüne Yazı Yazmak’taki karakterin evle yaşadığı imtihanlar geliyor aklıma. Başımıza gelen herşey ne kadar anlamlıydı oysa. Ben zamanı geçtikten sonra anlamasaydım bir de o iyi olacaktı… Neyse işte, koca sene yoğunluğumuzda bir de ev değiştirmeyle uğraşmak istemediğimizden kontratımızın sonuna kadar sabrettik. Sağolsun ev sahibinin her problemimizde hemen çözmeye çalışması da etkiliydi tabi kalmamızda. Fakat şimdi Londra’da daha uzun kalacağımız belirginleşince evi değiştirmek istediğime eminim. Zira önümüzdeki kışı aynı şartlarda geçirmek istemiyorum. Çünkü aynı parayla adam gibi bir yerde kalabilir, en azından biraz daha problemsiz şartlarda bir yere geçebiliriz diye düşünüyorum. Zaten burayı tutma sebebimiz birincisi ev arayacak zamanımızın olmaması, ikincisi de kalacak yere az para verip gezme tutkumuzu daha çok tatmin edebiliriz hesapları yapmamızdı. Kocamın yoğunluğu yüzünden planlar yaptığımız kadar gezemedik ama en azından ben Londra’nın altını üstüne getirdim sanırım :) Bir de bir kaç farklı şehir gezdik. Çok şükür daha ne isteyeyim!

Kalmak ve geri dönmek konusunda hiç bir zaman tutturan bir arzuda olmadım. Gönlüm başka yerler görme isteğini doyuramasa da geri dönmeye ya da dönmemeye karşı asla büyük laflar etmedim. Hep hayırlısını istedim, hep en hayırlısını. Yavaş yavaş kavramaya başlıyordum çünkü, mekan da imtihandı, olmazsa olmaz değildi, aslolan nerede olduğumuzdan çok ne yaptığımızdı. Her ne kadar ailenin ele avuca sığmayanı, bir yerinde durmayanı olsam da benim de özlem duygularım vardı ve yurt dışının rahatlıklarında dolayı kalıcam diye tutturup da ailemle imtihan olmaktan korkuyordum. Zira o noktada bir imtihan bana tutturduğum herşeye karşı ağır bir bedel ödettirebilirdi. Bunu daha önce yaşamıştım çünkü. Neyi çok istersen o sınavın oluyor, senden kaçıyordu. Neye de işin sahibine bırakırsan olan şey olabilecek en güzeli oluyordu. Bu yüzden hep en hayırlı olacağım yerde olmayı diledim, ötesini berisini çok da düşünmemeye çalıştım.

Bir de son zamanlarda hayatımızdaki her değişiklikte tutumlarımız imtihana tutuluyor gibi gelmeye başladı bana. Evet bir değişiklik oluyor ama biz ne tepki veriyoruz buna? Dümbelek çalıp oynuyor muyuz, değişmesin diye tepiniyor muyuz, bir mana mı arıyoruz, korkup kaçıyor muyuz, ortalığı ayağa mı kaldırıyoruz, akışa teslim olup değişime hoş geldin mi diyoruz… Değişimin sahibi bunu görmek istiyor gibi, ne tutum sergiliyoruz? Elbet her değişim hoşgeldin diyerek buyur edilme kolaylığında olmayabilir, fakat sınav da buysa elden ne gelir?

DSC_0045

Çok değil, sahiden çok değil yine küçük ama temiz bir ev istiyorum. Yuva hissi versin istiyorum zira özledim o hissi. Şimdiki oturduğumuz yer hep otel odası gibiydi gözümde bir türlü benimseyemedim. Hoş, o da ayrı bir bağımsızlaşmaya vesile oldu ya! Bir de fiziksel olarak en çok güneş alsın istiyorum, çünkü güneş enerjisiyle çalışıyorum ben! Bu sene hiç ama hiç güneş almayan bir konumdaydı evimiz. Ruhuma iyi gelmesi dışında sağlık açısından da önemini görünce güneş alan bir ev olması bir çok özelliğinin önünde gözümde. Rahatça misafir çağırabileceğimiz bir yer olsun istiyorum. Hatta dolsun taşsın, bu anlamda işe yarasın, kullanılsın, bana olduğu kadar başka insanlara da yarasın istiyorum. Semt bile çok seçmiyorum şu an. İşimize gücümüze yakınlığı, güvenli ve temizli olması yeterli. Sahibinin de temiz, anlayışlı ve edepli biri oldu mu çoğu konu kapanıyor kafamda. Ah şu an gözüme taşınmak, yeni bir yer tutmak, ev ev gezmek nasıl zor geliyor, ama biliyorum yine en hayırlı olan çıkacak karşımıza, evet belki imtihanlarıyla ama bir şekilde nasip o olacak. Hadi bakalım, gelsin hayırlı kolaylıklar!

DSC_0022 1

2 thoughts on “Yine Yeni Yeniden Taşınmalar!

  1. Ah nasıl tanıdık geldi yazdıklarınız 😊 iki gün sonra çok uzun bir süre için Londra yolcusuyum (eşim 4,5 yıldır orada yaşıyor, yeni evlendiğimiz için bana da bavul toplamak kaldı 😄).
    Hem telaşlıyım hem de heyecanlı 🤗 Aldığım tüm eşyalar az, hiçbir şey yetmeyecek sanki! Ama yazdıklarınızı okumak biraz rahatlattı beni alışırım dimi?! Alışırım alışırım 😄 Eğitime devam edeceğim için adaptasyonum rahat olur diye umut ediyorum!
    Yazdıklarınız için teşekkürler, belli bir yerde karşılaşırız bile 😄

    Like

    1. Ne güzel yeni bir şehre taşınmak! Londra güzellikler getirir size umarım! Alışırsınız merak etmeyin, hele bir de yenilikleri seviyorsanız pek zorlanmazsınız :) Karşılaşırız tabi öyle küçük ki Londra! :D Sormak istediğiniz bir konu olursa lütfen çekinmeyin.

      Like

Leave a Reply

