Bir Keşif: Fractal Geometri ve Sinan Canan

Ankara’da Kaos Teoremi ve Fractal Geometri ile ilgili bir seminerine katılmıştım ilkin. Bu seminer beni öyle heyecanlandırmıştı ki her gözlemlediğim kaosu bu teoriyle ilişkilendirmeye, tabiatta rastladığım her ilginç yaratığa, desene, figüre fraktal gözüyle bakmaya başlamıştım. O güne kadar hiçkimse böyle şeylerden bahsetmemişti. O kadar fen dersi almış ama hiç heyecanlanmamıştım. Bilime ilgim olabileceğine ise ihtimal bile vermemiştim. Hatta sayısal gelişimimin yeteneksizlikten değil de tamamen kötü tecrübelerden dolayı sona erdiğine, aslında pek ala fen okuyabilip hatta başarılı bile olabileceğime bu ilgimi ve heyecanımı fark ettikten sonra inandım. Yaşadığım çevreyi, dünyayı, evreni, dahası kendimi fiziksel bir varlık olarak dahi ne kadar tanımadığımı fark ettim. Zannediyorum ki bir çok genç için Sinan Canan ismi benzer hisleri çağrıştırır. Kendisini ve katıldığı etkinlikleri daha çok sosyal medyadan takip etmekteyim ama  birkaç kişiyle kurduğu bir de Nbeyin adlı sitesinden yazılarını da okuyabilirsiniz. Sitenin harika bir girişi var, beyninizi tanıyarak girişi yapıyorsunuz. Sitenin blog sayfasında da faydalı bir çok bilgi ve araştırma paylaşılıyor. Site için tıklayın: Nbeyin . Bir de http://www.sinancanan.net/ adlı kendi sitesi var,  buradan da çalışmalarını yazılarını takip edebilirsiniz.

Sonraları hep bir gözümle takip ettim, etmekteyim. Televizyon programlarını internette sık sık izleyip paylaşıyorum da geçen şu söyleşisini de izleyince dedim neden bloga koymuyorum. Bu söyleşi Mağaradakiler Edebiyat Dergisi tarafından yapılmış, başarılı bir video kaydı. Sinan Canan’ın Alev Alatlı dilini kullanması bu videoda ayrıca ilgimi çekti. Çünkü Alev Alatlı, bana düşünmeyi öğreten büyüklerimden biri olduğu için bendeki yeri, anlamı büyüktür.  Bence izleyin, izletin, çocuklarınızı bu kafayla ve daha üst versiyonlarıyla yetiştirin…

Aşağıdaki fotoğraflar da Kaos Teorisi seminerinin etkisi hala sürüyorken fraktal geometrik özellikler taşıdığını hissederek çekilmiş fotoğraflar, arşivden tozlarını silip paylaşıyorum :) Fraktal Geometri nedir diye bana sormayın zira anladığımı sandığım şey olmayabileceği gibi, bilmediğim konuda da saçmalamak istemem. Anladığım şey ise doğadaki bir takım dizilişlerin göze ahenkli görünmesinin nedeninin geometrik bir açıklamaya dayandığı yanılmıyorsam, aynı formülün tüm fraktal özellik gösteren tüm figürlerde veya parçalarında geçerli olduğu. Benim aklımda kalan bu, ama araştırırsanız daha sağlıklı bilgi edineceğinize eminim.

2013-12-23 09.38.47

Harika dizilişin farkında mısınız?2013-12-23 09.38.57

İşte bu ağacın yapraklarının dizilişinde ve bu dizilişin tüm ağaçta aynı özellikteki formülü taşımasına fraktal deniyor.
2013-12-23 09.40.39

Yukarı doğru bakıldığındaki dizilişteki muhteşem uyumu görebiliyor musunuz? Asla gözü tırmalamıyor ve düzensiz gelmiyor…

2013-12-23 09.40.01

Muhteşem değil mi?2013-12-23 09.41.062013-12-23 09.39.13

2013-12-23 09.40.16

Romanya Brokolisi en harika yenilebilir fraktallardan biri: :)

Cauliflower_Fractal_AVM
Fotoğrafın kaynağı için tıklayınız/ Click for photo source

Ve Succulent ler de benim en sevdiğim fraktalların başında geliyor,

DSC_0852f7bce-2014-05-042b15-02-38-2

Daha bir çok örneklerini internette kısa bir araştırmayla bulabilirsiniz.

Leave a Reply

