İngiltere’de Keşfettiğim ve Sevdiğim Ürünler (Favorite Food in Uk)

Çok şey var belki hepsini sayamam ama beni en çok şaşırtan, keşfettiğim ve kullanmadan edemediğim ürünleri paylaşmak istedim. Baştan belirteyim ki burada belirteceğim markalarla, ürünlerle hiç bir alakam yoktur, tamamen keyfime göre, gerçekten beğendiğim için yazıyorum.

our-bread-sunflower
Fotoğrafı Vogel’in sitesinden aldım/ Photo source is Vogel’s website
  • Arpa Ekmeği:

Son keşfimle başlayayım. Son yıllarda Peygamberimizin (sav) beslenme alışkanlıkları ailecek ilgimizi çekmeye başladığından, O’nun sevdiği ürünleri mutfağımıza dahil etmeye çabasına girdik. Öğünlerimizi bir sabah bir akşam olmak üzere ikiye indirdik, aralarda elbette bir şeyler atıştırıyoruz ama hiç bir zaman bir öğün gibi değil. Bir kahve, bir meyve, bir avuç kuruyemiş tarzı şeylerle enerjisiz kalmanın önüne geçmeye çalışıyoruz. Benim gibi oburlar bir kaç kez yapsa da bu döngüyü sonuçta niyetimizi bozmamaya çalışıyoruz :) Bu aslında başka bir yazının konusu ama işte bu araştırmalar karıştırmalar sonucu arpa ekmeğini uzun süredir beslenmeye dahil etmeye çalışıyorduk. Türkiye’de belki de yeterince aramadığımdan bulamadım. Burada da geldiğimizden beri arayış içindeydik ki çok şükür geçenlerde karşımıza çıktı. Biz bu ekmeği, çoğunlukla Peygamberimizin sevdiği gibi sirke, zeytinyağı karışımına arpa ekmeğini batırmayı adet edinmeye çalışıyoruz. Bir Egeli olarak hiç yadırgayacağım bir atıştırmalık değil, hatta biz buna bir de roka, tere gibi otları bandırıp yemeyi severiz. Ancak bu ekmeği kahvaltılarda kızartmak da nefis oluyor. Sainsbury’s de buldum ben belki diğerlerinde de vardır. İçinde katkı olmayan bu Vogel’s arpa ekmeğini tavsiye ederim.

  • Papatya Çayı/ Camomile tea

DSC_0890

DSC_0898

Ah dostlar ben buraya geldim geleli bir huy edindim, akşamları papatya çayı içmeden uyuyamaz oldum :) Öyle güzel bir uykuya geçiş veriyor ki böyle sinir stres kalmıyor tatlı tatlı dalıyorsunuz yatmadan içince. İçeriğinde doğal olarak kafein içermediği için de diğer pek çok bitki çayı gibi uykunuzu kaçırmıyor, tam tersi biraz getiriyor bile olabilir. Birçok marketten birçok çeşidini denedim hepsini de beğendim :) Gördüğünüz gibi çok seçiciyim :D Ama bir tanesi var kii onu ayrıca seviyorum. Marks§ Spencer’ın Calming Teabags’i. Papatya, Lavanta ve Ihlamur çiçeği karışımlı çok hafif içimli bir çay. Zaten buradaki çay çeşitliliği de beni benden ayrıca alıyor onu da yazmak istiyoum inşallah bir gün.

  • Sağlıklı barlar:

DSC_0889

Dışarıdayken en çok ihtiyaç duyduğum şeylerden biri hem tok tutacak, hem dengesiz şekeri bedenime doldurmayacak hem de yemesi temiz olacak sağlıklı atıştırmalık oluyor. Acur cubur ne zaman yesem ya midem kaynıyor ya bir şekilde kendimi iyi hissetmiyorum. Zaten yaklaşık yedi yaşından beri yuruyemişimi, meyvemi hep yanımda taşırım :) Bunları Karatay’la öğrenmedik yani ;) Ama kuruyemişi paketlemek, dökülmesini önlemek, bir süre sonra iğrenmicek hale gelmeden tüketilmesini sağlamak bazen gıcık olabiliyor. Türkiye’de de var elbet ama burada bu atıştırmalıkların çok daha çeşitlisini seçeneklisini bulduğum için yazmak istedim. Kuruyemişli, yulaflı, çeşitli tohumlu çekirdekli, şekersiz, pekmezli, keçi boynuzlu, hurmalı, saf çikolatalı zilyon tane çeşitte bulabileceğiniz bu atıştırmalıklar resimde gördüğünüz gibi pek çok markada mevcut. Benim favorilerim Natural Valley ve 9Bar. Bir çoğunun içinde yapay hiç bir şey yok. Kimisinin şekersiz, glutensiz, yağsız çeşitleri de var. Seç beğen al yani!

  • Double cream, single cream, whipping cream, sour cream…:

DSC_0911

Litvanya’da Grietine diye bir tür kaymak vardı, gözünü yurt dışına ilk defa açmış zavallı ben uzun süre bununla beslendim, ama harika bir şeydi hakikaten! Ekmeğin üstüne balla sürdüğüm halini unutamıyorum. Neyse İngiltere’de de böyle bir double cream olayı var efenim, sütün safi kaymağı. Single cream biraz daha az yoğun hali. Whipping cream de dövmelik kaymak :) Az çırpınca tereyağı oluveriyor. Sour cream biraz Fransız tatlarını çağrıştıryor bana, Creme Fraiche filan, ekşimtrak olduğundan pek bana göre değil. Neyse dönelim Double Cream’e. Efenim bu malzemeden bir sürü çeşitli tatlı, dondurma, pasta kreması bir sürü şey yapabilirsiniz. Hatta kendi kendinize uydursanız şükela bir tatlıya kavuşabilirsiniz, öyle kullanışlı bir malzeme :) Biz tipik Türkler olarak uzun süre kahvaltıda balla tükettik ama son zamanlarda nefis tatlılar keşfettim, hatta dondurma bile yapıyorum, dışarıdakileri aratmıyor! Uygun bir zamanda buraya dondurma tarifini de ekliycem ;)

Bu arada içime dert, Türkiye’de kaymak neden bu kadar ulaşılmaz ya? Ya da markettekiler neden bu kadar suni? İzmir’den Ankara’ya giderken sırf kaymağın doğalı için Afyon’un içine uğrardım, o da zaten iki güne giderdi. Marketten de ne aldıysam ya nişastalı, ya saçma sapan katkı malzemeli çıkıyordu. Bizim ineklerin güzelim sütünün kaymağı nereye gidiyor yav? Neyse konuya dönüyorum…

  • Poppodom:

DSC_0884

DSC_0883DSC_0703İşte bu çok eğlenceli bir şey! Hint mutfağının geleneksel lezzetlerinden, Asya marketlerinde bulabileceğiniz dev bir cips. Ama cips desen hakaret gibi olur, mercimek unundan yapılan doğal bir gevrek. Hintliler bunun üzerine bizim söğüş tarzı salatamızdan koyup yiyorlarmış. Biz çok sevdik, Sainsbury’s lerde var.

  • Aldi’nin Tortilla cipsi:
Rp_Everyday_Essentials_PD23_17b9bfbbde
Fotoğraf kaynağı için tıklayın/ Click for photo source

Aldi’nin mısır cipsi. Yıllardır cipse elini sürmeyen ben için büyük bir keşif oldu. Genelde içeriklere güvenmediğim, çoğunlukla msg(mono sodyum glutamat/çin tuzu) içerdiği ve aromalar kısmında ne olduğu belli olmadığı için almıyordum. Ancak içeriği tamamen doğal, katkısız olan bu ürün beni kendine hayran etti. Hem de Aldi çok uygun fiyatlı çok orjinal ürünlerin bulunduğu favori marketlerimden, pek yaygın olmaması dezavantajı.

  • Humus ve çeşitleri

İtiraf edeyim ben humusu burada tanıdım. Türkiye’de tatmışımdır illaki ama yani burda hastası oldum çıktım. Öğlen yemeğini yiyecek bir yer mi bulamadın, öğle yemeği için parka gideyim hem gözüm şenlensin hem bir yandan da atıştırayım karnım doysun mu diyorsun? Durma kap bir humus en yakın marketten, istersen doğranmış salatalıkla istersen basit bir doğal cipsle ne yicem derdinden kurtulabilir, uzun süre tok tutan bu harika lezzetle enerji depolayabilirsin! Tesco’nunkileri beğenmiyorum söyliyim. Garip suni bir tat var. Sains ve Aldi’ninkiler güzel. Benim öyle mutfak robotum filan olmadığı için mecbur markete dayanıyorum bu gibi ürünlerde :)

  • Tamarind- Demirhindi

DSC_0703Şu yazımda da beahsetiğim gibi Tamarind burada keşfedip çok sevdiğim yiyeceklerden biri. Çok sağlıklı, demir eksikliği çekenlere şifa gibi bir kuruyemiş. Her yerde bulabilirsiniz ama denemeden geömeyin derim.

  • Pitta:

DSC_0912

Bizim dürüm ekmeği, bazlama tarzı bir ekmek pitta. Güzelliği kolay sandviç yapılabilir olması ve şekersiz çeşitlerinin olması. Ben şöyle kocaman dürüm yapılanları da seviyorum ama onlar da genelde şekerli oluyor, bulursam şekersizini yazarım ;) Bunda da yine Sainsbury’s inkini seviyorum, çünkü lezzeti yerinde ve içinde şeker yok. Her markette kolayca bulabilirsiniz.

Şimdilik bu kadar ama sanıyorum keşfettikçe bu yazının devamı gelir, çünkü muhafazakar bir yemek anlayışım olmadığı için helal ve temiz olduğu sürece herşeyi deneyebilirim :) Yeni şeyler denemeyi sevdiğim gibi hoşuma gittikçe paylaşmaktan da ayrıca keyif alıyorum…

 

Leave a Reply

