Haftanın Keşifi: Demirhindi (Tamarind)

DSC_0689

Güzel yurdumun güzel kültürü adettendir bir yere gidileceğinde eli boş gidilmez muhakkak bir şey götürülür, bir çokları gibi bizim ailede de uygulanır bu gelenek. Son yıllarda Peygamberimizin bir yere ilk defa gidiyorsa götürdüğü şeyin tatlı olduğunu duyduğum üzere, hatta tatlı yiyelim tatlı konuşalımın da buna dayanabiliyor olacağını düşünerek elimden geldiğince ilk ziyaret ettiğim yere tatlı götürüyorum. Geçen yıllarda hazır yapılmış baklava, pasta tarzda olan bu tatlı götürme işi giderek babama benzemem ve yaşamı sadeleştirme felsefesinin de etkisiyle meyveye veya tatlı kuruyemişe dönüştü ki Karatay ablamızın takdirini de kazanmıştır herhalde bu durum. :) Neyse son zamanlarda hurma götürmeyi seviyordum ama şimdi başka bir şey keşfettim buralarda! Hem de yeni bir yiyecekle tanıştırma imkanı buldum insanları!

Bu garip görünümlü kuruyemişi eşim bak sen seversin diyerek iki üç hafta kadar önce almış. Bana kuruyemiş olduğunu söylemediğinden ağır şerbetli bir tatlı sandım. Yapay şekeri de bırakmaya niyet ettiğim şu günlerde yanına yaklaşmadım, görünüşü de o kadar itici, tuhaf, sevimsiz geldi ki buzdolabının bir köşesine attım bir daha da dokunmadım. Yeni bir şeyler denemek istediğim bir anıma denk gelmiş olacak ki geçen gün açtım paketi, kurcalaya kurcalaya nasıl yeneceğini çözmeye çalışırken bir baktım bu şerbetli tatlı filan değil, bildiğin kuru bir meyve. Demirhindi, hint hurması olarak biliniyor, keçiboynuzu havalarında, hurma ve kuru üzüm tadında, çok hafif mayhoş, ama bariz biçimde tatlı, hakkaten de benim damak tadıma hitap eden bir kuruyemiş.

DSC_0703
Paketi yaygın şekilde böyle, yerel marketlerde bulabilirsiniz.

DSC_0690 DSC_0691 DSC_0692

Aslında Afrika’da yetişirmiş ama Hintdistan’da da yaygın olarak tüketildiğinden Tamarind diye de biliniyor. Biz hintli(indian) diye tanıdık meyveyi. Baharat olarak da kullanılıyormuş ama neresinden yapıyorlar baharatı bilemedim, kurumuş kabuğudan olabilir. Hurma, pekmez gibi şerbeti de güzel olur kanımca. Ayrıca ateş düşürücü özelliği olduğu gibi, müshil olarak da kullanılabiliyormuş. Zaten bence kesin bulamadığımız bir çok faydası da vardır. Şu siyah görünenler de çekirdekleri, çok sert ve boncuk gibiler, ipe dizip kolye yapası geliyor insanın :)

İmkanınız varsa deneyin derim, tatlıseverlere şekeri bırakırken harika bir alternatif!

Kendime not: Asla bir yiyeceği görünüşüne göre yargılama, tıpkı insanlar gibi :)

Leave a Reply

