‘Güzel insanlar tanıdım bu dünyada…’ ve Haftanın Keşfi: Ludovico Einaudi


DSC_0291

Güzel insanlar tanıdım bu dünyada. Anlarlardı, telleri
kırık şemsiyelerin dilinden. Dalıp giden gözlerin nereye bakmadığını anlarlardı.

Güzel dostlarım oldu. Umutsuzluğumu ikiye bölüp, büyük
olanını kendileri alırlardı.
Güzel mektuplar aldım. Yüz defa okunur mu bir mektup?…
İşte ben yüz defa okunan mektuplardan aldım.

Güzel yollardan geçtim. Dönüp bir kez ardıma baksam,
ikinin hatırı kalırdı. Sonra üçün, sonra dördün…

Güzel akşamlar yaşadım. Hiç bitsinler istemezdim.
Güzel rüyalar gördüm. Kimi uykusuz gecelerimde,
tozlarını siler, onları tekrar görürdüm.

Güzel sabahlara uyandım. Horoz sesleri ve yeni
demlenmiş çay kokusu, rüyalarımdan arta kalan
resimleri süpürür, gözlerimin kapaklarını yavaşça
açardım.

Güzel nehirlere rastladım. Ağaçlara çarpmamak için
durmadan kıvrılırlardı.

Güzel şarkılar dinledim.

Güzel denizler gördüm.

Güzel yağmurlarla ıslandım.

Güzel sular içtim.

Güzel şiirler okudum.

Güzel kuşlar uçtu göğümden.


Yaşayıp giderken ardıma baktım da demin, güzel şeymiş
dedim şu yaşamak…

Burhan Eren

Yıldızlı Atlas kitabıyla ilgili hislerimi şurada yazmıştım, o kitaptan alındı bu şiir, arada okuyayım, unutmayayım diye. 

Bu da geçen haftanın keşfi, bugünün şarkısı olsun:

Güzel sabahlar ve baharlar!

2 thoughts on “‘Güzel insanlar tanıdım bu dünyada…’ ve Haftanın Keşfi: Ludovico Einaudi

  1. Sizinle tanismak guzel :) siz de delianne gibi, benim gibi sirtiniza dunyayi yuklemissiniz. Blogunuzu gorunce etkilenmis ve buna karar vermistim. Yildizli atlastan bu siire rastlayinca inanamadim. Bu kadari tesaduf olamaz dedim. Yildizli Atlas’in bende cok ozel bir yeri vardir. Kitapta kalbimiz adimizdan once gelir baslikli bir yazi var, o aklima geldi bu siiri okuyunca. Bu guzel hatirlatma icin tesekkurler :)

    Like

    1. Sevgili Nevcihan, gizli bir hayran kitlesi var Yıldızlı Atlas’ın, birbirini tanımadan seven insanlardan oluşan. Ben de çok sevindim sizi tanıdığıma :)) Memnuniyetini paylaştığınız için asıl size teşekkürler :)

      Like

Leave a Reply

