Kainat ve Bilim

Fotoğraf Küre Fm'in Kainat ve Bilim adlı sayfasından alınmıştır.
                                 Fotoğraf Küre Fm’in Kainat ve Bilim adlı sayfasından alınmıştır.

Geçen yine sevgili Delianne’nin hatırlattığı, baba evimde çok severek dinlediğimiz fakat evlendikten sonra benim ihmal ettiğim Küre Fm üzerinden Mesnevi Sohbetleri’ni dinliyordum. Bir bölümü bitirince Küre Fm’i biraz kurcalamaya başladım ve Burç Fm bünyesinde Kainat ve Bilim adlı bir programa rast geldim. Başlık ilgimi çekti hemen açtım. Sondan başladığım program listesinden bir oturuşta bir kaç bölümü bitirdim. Olmadı baştan başlayıp düzenlice dinlemek istedim. Sonra not tutasım geldi çünkü asla unutmak istemeyeceğim, bir kenara not etmek isteyeceğim bir çok bilgi veriliyordu. Hem sadece bana verileni tüketen olmak istemiyordum, kendim de oturup bahsedilen kanıtları araştırmak istiyordum. O kadar ilginç geldi, kendi dünyamda o kadar büyük bir boşluğu doldurdu ki sizinle paylaşmasam olmazdı. 

Yaşadığımız yüzyıl inandığımız şeylere inanmanın çok zor olduğu bir yüzyıl. İnsanın kendi inancına dair bile açıklayamadığı konular oluyor. Tümüyle materyalizm üzerine inşa edilmiş dünya kültür ve medeniyetinin içinde olduğumuzdan inanmak dogmatik, ve ispat edilemediği için mecburen sığınılan bir liman gibi olmuş. Halbuki benim inandığım sistem bana sadece güvenli bir liman gibi gelmiyor, aynı zamanda her şeyi içine alan, her şeyi bir bütün olarak gören ve bana önceyi ve sonrayı izah eden tek sistem olarak duruyor. Yine de hep geride kalıyor, özellikle ülkemizde çağı yakalayamadığı düşünülüyor. Tüm bunların temelinde hala ve hala bilgisizlik yatıyor tabi. Ortalama bir üniversite mezununa sorduğunuzda varoluş ile fikirlerini ortaya koymakta zorlanıyor. Hem böyle bir ortamda yaşama, hem de inancın temellerini oluşturan ve akla da hitap etmesini sağlayan gereken bilgiden uzak kalma maalesef aşağılık kompleksinin çirkin kollarına bırakıyordu inananları. Orada bir gerçek vardı ve biz ulaşmayı bilmiyor, yeterince denemiyor, uykulara dalıp uyanamıyorduk. Bu umutsuzluğa teslim olmamak için oradan buradan kulağımıza çalınan bilim adamlarının çalışmaları inananları arada nefes aldırıyor ama sonra yine içinde oldukları handikapa geri döndürüyordu. Çünkü ‘bilim adam’ları çok soyuttu. Kimdi bu bilim adamları? Hangi gezegende yaşıyorlardı? Sorsan birinin adını bilmezdik…

İşte bütün bunlarında ortasında Kainat ve Bilim adlı bu programı keşfettim. Hah dedim işte bana bunlarla gelin. Bilimi evlerimize kadar getiren, inandığım olguları bilimsel ispatlarıyla örtüştüren bu program ufkumu çok genişletti. Yepyeni bir bakış açısı kazandırdı, inandıklarım gözümde farklı bir hal aldı. Çocukların da çok ilgilerini çekebilir. Zaten ailece dinlense harika olur!

Biz ilaç bulduğumuzda kabının şeklini çekiştirmekten içindeki ilacı içemeyen bir milletiz. Radyo kiminmiş, programı kim yaptırmış hiç umrumda değil. Ben çok şey öğrendim, çok faydalandım kendi adıma ve dünyamdaki büyük bir eksik doldu. Kim yaptıysa, kim akıl ettiyse, kim yayına koyduysa çok teşekkür ediyorum. Sunucu Muhammed Toker Bey’e de takipte olduğumuzu, programın ve başarılarının devamını beklediğimizi söylemek istiyorum.

Bundan sonra her bir programı kendimce not alacağım. Burada da notlarımı Kainat ve Bilim’den Notlar adı altında paylaşacağım. Belki okuyarak da faydalanmak isteyen olur.

 

Leave a Reply

