Barış Manço Anısına ve İngilizce Albümü

 Bir yolculuk arabayla yapılacaksa, bir yere arabayla gidilecekse bu bende günler öncesinden bir heyecan başlatır. Yolda yenilecekler günler önceden planlanır en pratik atıştırmalıklar hazırlanır, yolda okunacaklar belirlenir, ve tabi en önemlisi yolda dinlenecekler seçilir. Çünkü o uzun yol, harika manzaralara eşlik edecek iyi müzikler ister. Müzik bazen Amerikan filmlerindeki gibi dümdüz bir ovanın tam ortasından geçen yola enteresanlık katar. Bazen zor virajların aşmaya yardımcı olur. Yol stresini alır müzik, yola romantizm katar benim gözümde. Kendi içine giden ayrı yollarla tanıştırır yol ve müzik bir araya geldiğinde. Kavuşmayı çabuklaştırır, ayrılmayı pek bir zorlaştırır. Velhasılı müzik kısacık yolların bile en iyi arkadaşıdır. Benim gözümde olmazsa olmazıdır. Hiç yoksa yollarda şarkı, türkü mırıldanılmalıdır… 13669_baris-manca-foto-galeri_944881 Geçen yaz yine benim memleketime giderkene böyle bir yolda ne dinleyeceğiz telaşı sardı beni. Barış Manço’nun acaba dinlemediğim bir albümü var mı diye araştırırken İngilizce albümünü buldum. Nasıl oldu da o zaman kadar görmedim duymadım bilmiyorum, ne kaçırdığımı fark edince çok eksiklendim. Birkaç dinlemeden sonra bu albüm en sevdiğim albümü oldu çıktı. Zaten sevdiğim bir müzik türü olan rock onun naif sesiyle gerçekte var olmayan ama hayalimde bayıldığım bir hale dönüşüyordu. Her bir şarkı özenle seçilmiş, bir kısmı Türkçe şarkılarından düzenlenmişti. Her biri o yolculukta ayrı bir film çevirtiyordu kafamda. O yaz, o yolculuk, o anlardaki o şarkılar hep başka kalacak nazarımda… Zaten oldum olası benim içim bir başkadır Barış Manço. Herkes için vardır ya vazgeçilmez her daim dinlenen her an her derde iyi gelen bir şarkı, şarkıcı ya da müzik işte benim için Barış Manço’dur o. Dinlemekten bıkmam, bir şarkısında yorulsam da başka şarkısında  dinlenirim. Hele yollarda ne güzel yol arkadaşıdır Barış Manço. Bu albüm de sanki bulmacanın eksik parçası gibi kafamdaki Barış Manço repertuarını mükemmel tamamlıyordu… http://www.youtube.com/watch?v=gPE0XOHSwok http://www.youtube.com/watch?v=rhE0vbGbIAU http://www.youtube.com/watch?v=sBLqJsHqR-I Baris Mancho :

  1. Little Darling (En hüzünlendiğim)
  2. Lonely Man ( En anlamlı gelenlerden biri)
  3. Old Paulin ( En bi Rock’n Roll… I’m a loser, you are the queen…tell me.)
  4. Lucky Road ( Yolda en sevdiklerimden)
  5.  Emerald Garden ( Nazar Eyle)
  6.  Nick The Chopper ( Herkesin bildiği en meşhuru)
  7.  Tell Me Old Man (En alıp götüren sözleri olan)
  8.  Blue Morning Angel ( EN EN EN Bi Sevdiğim!!! Sayısız klipler çektiğim, videolar yaptığım, daha da doyamadığım!)
  9. Lady Of The Seventh Sky ( Gönül yakan, yürek burkan…)
  10. Ride On Miranda (Asi ve güzel cinsinden :) )
  11. Dragon Fly (Harika bir kapanış şarkısı)

Keyfini çıkarın efenim… Ekleyebilirsem bu albümdeki şarkılarla yaptığım videoları da paylaşıcam.

Not: Çektiğim versşyonları dönüştüremediğimden videoları ekleyemedim :/

One thought on “Barış Manço Anısına ve İngilizce Albümü

Leave a Reply

