Herkes Kendi Hayatının Kahramanı*

 

be-yourself
‘Kendin ol, çünkü diğer herkes kapıldı’. Oscar Wilde / Illustration by ## 

DSC_1061

 

‘Çok şanslısın..’

‘ Keşke yerinde olsam’

‘Neden ben de de onunki gibi … yok ki…’

Ve bir dolu imrenmenin dozunu kaçırma hali… Hep bir başkasının hayatını, sahip olduklarını, yaşadığı yeri, imkanlarını kendimiz için düşlemekle geçiyor ömrümüz. Hep istiyoruz bir başkasında olan şeyi, mükemmel geliyor gözümüze, aksini düşünemiyoruz. Komşunun tavuğu komşuya kaz görünür hesabı… Milyarlarca farklı konuda ve çeşitlilikte olabilir fakat, herkes ama herkes yapıyor bunu. Başkasındakini çok istiyor çaresizce.

DSC_1052

Halbuki bilmiyoruz ki arzuladığımız onun sadece o ‘an’ı. Bir bütün olarak görsek arkamıza bakmadan kaçacağımız bir dolu ‘istenmeyen’i vardır o şeyin.  ‘An’lardır imrenilen, bütünün kendisi değil. İlginç ama çok yaşar bunu insan.

Ve işin şu kısmı hep gözden kaçar, birinin şansı bir başkasının felaketi olabilir aslında. Birinin başkasında görüp istediği şey, o başkasının kurtulmak istediği şeydir belki. Zihnimiz arzularımıza yetişemez bazen ve düşünemeyiz bunu. Çok karmaşık gibi görünüyor ama çok basittir aslında. Kimi anlar, kimi anlamaz, kimi unutur, kimi umursamaz… Bu kadar basittir başkasında olanı kendin için istememedeki terbiye. O istediğimiz şey, sahip olunana kadar çok güzeldir ve kesinlikle sahip olunması gereken şeydir, ama gerçekleşmesi halinde birden en istemediğimiz şeye dönüşüverir. Olur dimi hayatta? Yaşamışsınızdır. Görmüş, gözlemlemişsinizdir en azından. Biri birşeyi delicesine, varını yoğunu feda ederek ister, belki ulaşır ve o istediği şey bir bela açar başına ya da belki ulaşamaz, ulaşamadığı gibi de o yolda telef olur gider, elindeki güzellikleri de kaybeder.

bethankful
‘Hep senin olduğunu sandığın şeyler, başka birinin hayali olabilir.’/ Illu: #

İşte o yüzden hepimiz kendi hayatlarımızın içinde bu denli özeliz. Biriciğiz aslında Yaradan’ın nazarında. Ve hepimiz kahramanıyız kendi hayatlarımızın. Bu yüzden söylemiş Andersen:

‘ Hepimizin yaşamı, Yaratıcı’nın parmaklarıyla yazılmış bir peri masalıdır.’ **

Kendimizi, Allah’ın bizi anlamlandırdığı gibi özel görebilmek dileğiyle.

 

 

*: Abimin söylediği, benim irkilip kendime geldiğim, sonra yine unuttuğum söz.

**: Bu söz Allahu Teala’nın uzuv olarak parmağından değil O’nun tarafından yazıldığı anlamına inanarak paylaşmaktayım.

2 thoughts on “Herkes Kendi Hayatının Kahramanı*

  1. Bloğunuza instagram sayesinde ulaştım. Bundan böyle takipçinizim. Geçmişte benim de pek özendiğim olmuştur başkalarına, başkalarının hayatına. Ama şimdi Yaradan’a bana sunduğu bu yaşam için binlerce kez şükretmekteyim. Kim bilir benim yerimde de olmak isteyen kimler vardır. Derdiyle kederiyle, olumlusu olumsuzu, her şeyiyle kabulümdür. Harika bir yazı olmuş.

    Like

    1. Ben de hala oluyor yazıyı yazdığıma bakmayın. Bir konuda bilinçlenmek o konuda artık hiç fire vermeyeceğimiz anlamına gelmiyor çünkü, yazıyı yazan ben yazdıktan beş dakika sonra başkasında olan bir şeye özenirken buluyorum kendimi 😊 Ama ömrünü başkalarına özenerek geçiren biri de olmamak gerektiğini içimde oluşturduğuma inanıyorum,en azından şikayet etmekten alıkoyacak kadar farkında olmak yeterli. Bu yüzden sizin gibi şükür doluyum böyle bir hayatım olduğuna. Kimbilir başkalarına göre ne büyük lükslerimiz var. Şükür hayatın merkezinde olunca kolay kolay üzülmüyor insan. Burada da buluştuğumuza sevindim. 😉💕

      Like

Leave a Reply

