Bu başka ‘Sonbahar’

Yazının şu şarkı eşliğinde okunması tavsiye edilir:  Winter Sunshine

DSC_0726

İlk geldiğimiz günlerden bir gün, koşuşturmadan sıkılmış olarak hava almak, çevreyi görmek için fotoğraf makinasını da alıp yanıma attım kendimi dışarı.  Sokaklarda kaybolmayı düşünürken ayaklarımı beni yakındaki kocaman br parka doğru getirdi ve kendimi bambaşka renklerde bir diyarda buldum. Gördüklerim son derece sıradan, basit ama benim için ömrüm boyunca ruhumda tesirini sürdürecek cinsten etkileyiciydi.

DSC_0807

Aman Ya Rabbi! Öyle bir his ki yaşadığım, euphoria mı desem, ectasy mi desem, ne desem bilemiyorum hislerimi tarif etmek için. Kainatın kusursuzluğunun minicik bir örneğini gözümle gördüm ya, büyülü bir manzaraya tanıklık ettim, yaşamın doğadaki akışının kısacık bir anına şahit oldum ya, bilmem gözüm gönlüm başka ne ister…

DSC_0786

DSC_0732

Tabiatın ruhu ne de naif, ne de çabasız. Nasıl da telaşsız, nasıl da güzel en doğal haliyle. Bu sanatın en güzel halini görmek demek, en Büyük Sanatçı’nın eserinin karşısına geçip izlemek demek. İnsan hayretler içinde kalıyor. Islak toprağın üzerine düşmüş sarının binlerce tonu aklımı başımdan alıyor. İçimde Evgeny Grinko’dan Winter Sunshine çalıyor. Kanatlanıyorum. Anın gerçekliğini kaybediyorum.

Burada ne kitaplar okur, yazar, ne şarkılar söyler, ne en güzel filme değişilmez gerçekliği yaşar insan…

Ne yaptım da hakkettim de bunları gördüm, neyin lütfu bu, ya da hangi imtihanımın yüzüme gülen yanı bilemedim. Bildiğim, çok ama çok etkilendim. Şaşırdım. Bakakaldım. Lütuf dedim. İhsan dedim. Hayret dedim. Öyle kalakaldım. İçimden çalan şarkının sesini yükselttim. Ağaçların yapraklarının tatlı rüzgarda sallanışının hışırtısını eklendi şarkıya. Nehirdeki kazların aralarındaki konuşmaları… Günışığının yeryüzüne usulca dokunuşunu katıldı sonra… Muhteşem bir senfoni gibiydi hepsi. Gördüğüm bir çok manzaranın en güzeliydi belki… Paylaşmayayım da napıyım…

DSC_0985 DSC_0978

Ben hiç görmemişim böyle bir sonbahar… Ya da alıcılarım böyle açık değildi…

DSC_0973 DSC_0952 DSC_0947

DSC_0861

DSC_0889

DSC_0909

DSC_0946

DSC_0846

DSC_0840

DSC_0832

DSC_0799

DSC_0819
Işık ve gölge…

DSC_0807

DSC_0825

DSC_0790

DSC_0758

DSC_0751

DSC_0776

Not: Kusurlu fotoğraflarım, patlattığım ışık, netlikte kaymalar nedeniyle bağışlayın, işin çok başındayım.

2 thoughts on “Bu başka ‘Sonbahar’

  1. Doğa ne kadar iyi geliyor insana… son zamanlarda hep şunu düşünüyorum; her kim ya da kimler doğayı katledip insanın iyiliğine , kalbine , içine lazım gelecek türlü uyanışlara engel oluyorsa vay haline… pek güzel olmuş burası da:)

    Like

    1. Kesinlike ne varsa insanı iyileştiren doğada var, bir de çocuklara aşılanması gereken en önemli sevgiler arasında doğa sevgisi. Teşekkür ederim, bir sadelik getirdi sanki :) Sizinle daha güzel oldu :)

      Like

Leave a Reply

