Interrail 3: İtalya (Venedik, Milano, Como)


Grand Canal/ Pek bi meşhur Büyük Kanal

Bütün köprüler ünlü ama bazıları daha ünlü!
 Rialto köprüsü

Venedik’in kayıkçıları
Çiçekli balkon işte…


Venedik (Venice/ Venezia)

Bahsedildigi kadar inanılmaz bir durum yok ortada. Elbette sokaklarının toprak değil nehir olması, toplu taşımanın kayıkla yapılması ilginç. Romantizme gelince, yılın her mevsimi tıklım tıklım kalabalık olduğu bir yerde o kadar da yoğun yaşanmıyor. Grand Canal’da tekne turu tavsiye edilir. Murano adasında üretilen dünyaca ünlü Murano camından takı veya aksesuar almanızı öneririm. Çok severek bir kolye aldım, hala daha kullanıyorum, şimdiki aklım olsa biraz daha alırdım :) Maskelerden de almanız tavsiye edilir. Ben almadım çok pişman oldum siz alın :)

Muhteşem maskeler göreceksiniz

Bu daracık sokaklarda kaybolmadan gelmeyin…

Bu gezi boyunca beni mest eden şu çiçekli balkonlardı…

Çok hoş değil mi?

Her yerden sanat fışkırıyor…

Burası önemli bir yerdi ama hatırlamıyorum şu an…

Ponte dei Sospiri/ Son Nefes Köprüsü

Milano ( Milan)


İtalya’nın kuzey şehirleri daha elitist ve ‘Avrupa’ dedikleri cinsten. Hemen her yerde hissedilen yükseklerden bir havası var. Dünyanın moda merkezlerinden biri olarak bilindiği gibi buram buram moda ve tasarım kokuyor. Öylesine sokakta yürürken stil sahibi pek çok tarzla karşılaşabilirsiniz. Tabi moda sizin için ne kadar heyecan verici bilemem, ben modayı pek umursamam ama estetik stiller ilgimi hep çekmiştir, ilham verici bulurum.
İtalya’nın diğer şehirlerinden sonra, özellikle Roma’nın büyüsünden sonra Milano’da görülecek çok bir şey yok gibi geldi bana, cahilliğime verin. Duomo ve Duomo’nun bulunduğu meydan çok ünlü. Duomo İtalya’nın en büyük katedrali. Gotik tarzda inşa edilmişmiş.

Milano’ya genelde gezmekten çok alışveriş için gidilirmiş. Dünyanın en önde gelen markalarının merkezi olduğu için alışveriş çok cazip. Duomo’ya sırtınızı döndüğünüzde sağ çaprazında kalan eski bir alışveriş merkezi var. La Rinascante, İtalya’nın en eski avmsiymiş. İçinde girmenin pek kolay gözükmediği, beni hiç de çekmeyen Gucci, D&G, Versace filan var. 



Duomo


Görülmeyesi avm…

Avm’nin içi

Sokak süsleri hep mi enteresan?

Sebzeleri heykel gibi şekillendirerek geçimini kazanan beyefendi…


Futbol her yerde, malesef…

Bu biraz ayıp oldu farkındayım ama tatlıcı biri paylaşmazsa olmazdı…





Como Gölü (Lake Como)

Hızlı trende iyi bir fotoğraf yakalamak mümkün olmadı, kusura bakmayın.


Bol yansımalı bir göl fotoğrafı çalışması


Sanırım İtalya içinde en çok etkilendiğim ve tekrar gitmek istediğim yerlerin başında Como. Como adını şehirde bulunan Como Gölü’nden alıyor. Tipik İtalya’dan biraz daha farklı bir havası, yemyeşil bir doğası var. Milano’dan İsviçre’nin Basel şehrine giden trene binince geçtik Como’dan. Hiç aklımızda yoktu bu bölgeye gitmek ama trenle yaptığımız yolculuk bu yolu gitmenin en güzel yolu olmuştu. Ortalama hızla giden trenin içinden yemyeşil dağların göle kavuşmasını izleyerek manzaranın tadını çıkarmanızı tavsiye ederim. Burada durmadığımız için de şehir hakkında daha fazla bilgi veremiyorum. Fotoğraflar biraz fikir verebilir. Bir de iyi çıksalarmış iyiymiş tabi.

İtalya yazılarının sonuna geldik. Bir sonraki yazı bu gezinin en sevdiğim kısmı olan İsviçre inşallah.

ÇB iyi gezmeler diler ;)

Leave a Reply

