Artvin – Borçka – Macahel – Karagöl

Artvin- Borçka- Macahel

  Bulutlara komşu topraklara hoşgeldiniz!

  Şöyle bir doğanın kucağında kaybolalım, hem yeşile hem oksijene doyalım derseniz size eşsiz bir belde tavsiye edeceğim. Eşsiz diyorum da, laf olsun diye değil. Hakikaten Unesco tarafından onaylanmış ( gerçi bana ne Unesco’dan, işine geleni gören Unesco çok da umurumda değil! ) dünya üzerinde ‘Biyosfer Çeşitliliği’ en fazla sayılı mekanlardan biri. Yani dünya üzerinde biyolojik çeşitliliğin en fazla olduğu yerlerden biri. Onu bunu geçin ben hayatımda bu kadar ağacı bir arada görmedim. İsviçre Alpleriyle kenarda bırakır geçer. Orada da büyülenmiştim ama burası başka!

Borçka Artvin’in doğusunda bir ilçesi. Macahel ise Artvin’in Gürcistan sınırında beş köyden oluşan bir bölge. Macahel’e Camili de deniyor. Bu beş köyden adını Maral Şelalesi’nden alan Maral köyünde bir arkadaşımızın yeni işletmeye başlattığı Macahel Han’da konakladık.

Gecesi ayrı sabahı ayrı güzel buraların. Hava mevsimden bağımsız değişkenlik gösterdiği için kalın bir şeyler muhakkak almalı, yağmura da dayanıklı olmalısınız.

Efsanevi bir manzarası olan Macahel Han’ın yemekleri halis mulis köy mutfağından. Hakiki muhlamayı yerinde tatmış olduk.

Muhlama
Çiçek delisi ÇB kafayı yedi burada.
Yayla Style :)

 Muratlı’da Baraj gölünün altında kalmış bu Cami’nin imamı yeni cami yapılana kadar her gün beş vakit kayıkla minareye ulaşıp ezan okumuş. Enteresan
2000m ye de çıkmadım demem artık! :)
2200 metre yaylaya da çıktık fakat hava kapalı olduğundan manzarayı pek göremedik. Yine de daracık yollardan 2200m ye çıkmak epey heyecan vericiydi. Envai çeşit çiçek görmek de nasip oldu..

‘O’ an…
Ters Lale
Karagöl – Siz burayı bir de sonbaharda görün..

Nasıl güzel doğanın içinde yaşamak.. onun bir parçası gibi hissetmek. Ama bizim için çok zor, eğreti artık orada uzun süre yaşamak. O kadar uzaklaşmışız ki doğadan, yaşadığımız bina yığınları içinde rahat ediyoruz. Uçsuz bucaksız ormanlarda yaşayanlardansa üç oda bir salonda kendimizi daha özgür hissediyoruz.

Benim gibi ömrü büyükşehirde geçmişler için çok zor bir haftadan fazla kalabilmek. Bilmiyorum belki ben şehir insanı olduğumdan ama ne kadar bayılsam da her baktığım ana, uzun süre kalamazmışım gibi geliyor. Yine de bu güzellikleri görmek, tatmak, korumak lazım. Kafa dinlemek, öze dönmek, ülkemizin güzelliklerini görmek, başka hayatlar nasıldı bir hatırlamak için gitmek görmek gerek.

Macahel Han için buradan buyrun .

ÇB iyi gezmeler diler!

Leave a Reply

