Yıldızlı Atlas


Ben olmasaydım şimdi bunları okumazdın sen. Başka şeyler yapardın, başka şeyler okurdun muhakkak.. Ben olmasaydım akşamlar yine bu kadar güzel olur muydu? O şarkı kimin içinden akardı öyle usulca? O şarkıyı kim söylerdi sesi tükeninceye kadar? Üstüme serilen gökyüzü,ben olmasaydım,sen yine bu kadar mavi olur muydun?” 
Yıldızlı Atlas-Ben Olmasaydım

Hani bir kitap okursun, kalbini yumuşatır, başka biri yapar seni. Daha iyi biri. Başucunda olmasa da aklının bir köşesinde, kalbinin derinliklerinde geziniyordur cümleleri.

Büyük çocuklara küçücük bir kitaptın sen kalbinde çocukluğun merhametini uyandıran. Büyüklere senin gibi daha çok kitaplar lazım kalplerini çocuk kalbi yapan. Okuduğumda kendimi bulduran, bana nesnelerle, günlerle, bulutlarla konuşmayı, gerçek dostları hiç unutmamayı, yeryüzünde en güzel sesin anne sesi olduğunu öğreten kitapsın sen. 

Başucu kitaplarımdan biri Yıldızlı Atlas. Çok isterdim tanıdığım herkese hediye edebilmeyi, ama yıllardır  yeni basımı yok piyasada. Bir şekilde ulaştığım yazarı yayın evi yüzünden bir türlü basılamadığını söyledi. Hatta bu kitabı başka dillere kazandırmayı da çok isterim. İngilizce’ye mesela. Evrensen klasiklere aday benim gözümde. Umarım en kısa zamanda kitapçılarda buluşuruz da daha çok insan denizleri dökülmesin diye Yıldızlı Atlasları duvara asmazlar




“Aramızda kalsın, bu yazıyı kimseye okuma 

Bir kuş uçumu kadar bir uzaklık var seninle benim aramda.Ama yüzlerce kuş nereden bilsin bunu;gelir ve yoruluncaya kadar kanat vururlar aramızda.Kimi gelir benim kalemime konar,kimi senin gözlerinden usulca süzülür okuduğun cümlelerin arasına.
Parmaklarıyla çocuğunun saçlarını tarayan o anne var ya…üç şey var o anneyle parmakları arasında:Biri sevinç,biri umut,biri hüzün.Üçü de soluk soluğa akar,annenin kalbiyle parmakları arasında.

Çocuklar var;ellerini ve alınlarını balkonun soğuk demirlerine dayayıp sokağı seyreden çocuklar var…Bir türlü oynanamamış oyunlar var,çocukların gözleriyle uzayıp giden sokaklar arasında.Maviliğini unutmuş şu denizler var ya,denizin üstünde uçan şu martılar…Yaşamakla ölmek artık ikisi birlikte durur artık o martıların kanatları arasında…Bak,kelimeler nasıl çırpınıyor bir cümle olmak için adamın parmaklarında! 

Bir cumartesiler var zaten,daha da yok…İyi ki var cumartesiler cumayla pazarın arasında. Çok şey var çok, hiçbirini anlatamam; ekmekle su, kağıtla kalem, geceyle gündüz, Kız Kulesi’yle İstanbul, akreple yelkovan, Hasan’la Hüseyin arasında…”
( Yıldızlı Atlas )

“İçimde akan ırmak,lütfen akmaya devam et

Kuşlar,belki de siz varsınız diye gökyüzü bu kadar mavi…Ah sevgili mavi! Bütün renklere teşekkür ederim;ama sana ayrıca teşekkür ederim.

Ceketim! Sana da teşekkür ederim,şunca yıldır üzerimdesin,hala eskimedin.Ayakkabılarım,size de teşekkür ederim.Sizinle gidebiliyorum ta nerelere.Sizinle dönebiliyorum ta nerelerden.Ceplerim,bu kışta kıyamette az şey değil yaptığınız üşüyen ellerim için… Ellerim,siz olmasaydınız,bütün bunları nasıl yazardım?
Gözlerim,rüyalarımı gerçekten sizinle mi görüyorum? Başımı koyduğum yastık,üzerime çektiğim yorgan! Gündüzleri siz de beni özlüyor musunuz?
İçimde akdan ırmak! Lütfen akmaya devam et! Ucu cennete çıkan yol,sende yürümeyi seviyorum…
(Yıldızlı Atlas, Burhan Eren )”
Gözlerim,rüyalarımı gerçekten sizinle mi görüyorum? Başımı koyduğum yastık,üzerime çektiğim yorgan! Gündüzleri siz de beni özlüyor musunuz?İçimde akdan ırmak! Lütfen akmaya devam et! Ucu cennete çıkan yol,sende yürümeyi seviyorum… (Yıldızlı Atlas, Burhan Eren )”




3 thoughts on “Yıldızlı Atlas

  1. çocukluğumun kitabı, sıcak yaz akşamlarında okurdum :) çocuk kalbimi nasıl etkilemişse bir sürü karalama yapmışım üzerine :) sizde çok güzel anlatmışsınız bir tek bnm başucu kitabım sanıyordum meğer bir sürü insan da bnm gibiymiş

    Like

Leave a Reply

